Information om fritiskortet och för vem det gäller kan ni läsa på fritiskortet.se
I det föreningssystem vi använder oss av finns ingen bra teknisk lösning för att hantera fritidskortet och därav kommer mycket jobb få göras manuellt. Detta innebär mycket extraarbete för oss som förening. Vi har ändå valt att ansluta oss för att vi anser att det finns ett bra och viktigt syfte med bidraget. Vi önskar således att ni har tålamod med hanteringen och låt det ta den tid det behöver för att vi även skall hinna med all annan planering och utveckling av föreningen samtidigt.
Här följer en beskrivning på hur hanteringen går till hos oss:
- Vid aviserad faktura ansöker ni om bidraget på fritidskortet.se
- Ange att betalningen gäller för Varla Innebandyklubb
- Pengarna på godkänd ansökan kommer sättas in på Varlas bankgiro inom ca. tre bankdagar.
- När vi får information om belopp och vem det gäller kommer aviserad faktura korrigeras – resterande belopp betalas på sedvanligt sätt av medlem
- Vi kommer inte ha någon möjlighet att meddela varje individuell medlem när denna korrigering är gjord så det får ni själva hålla koll på. Är det så att ni ser att korrigering inte skett innan förfallodatum, betala gärna ändå om möjligt så får ni godkänt belopp återbetalt i efterhand.
Redan betalade fakturor från 15/8 och framåt kommer vi hantera genom att återbetala beloppet på godkänt fritidskort. Det är i så fall upp till er att maila namn på vem det gäller och till vilket kontonummer pengarna skall återbetalas. Maila denna information till kassor@varlaibk.se